Yin Yoga

Yin Yoga - Träning i mindfulness

Yin Yoga är en lugn Yoga-form där du håller positionerna en längre tid för att få möjlighet att komma djupare in i positionen, släppa spänningar och öka rörligheten i din kropp genom att mjuka upp kroppens bindväv. Skapar smidighet i din kropp och lugn i ditt sinne.

Träning i mindfulness

Genom att vila i positionerna och vara i stillhet, får du möjlighet att stanna upp, lyssna och vara i nuet. Det innebär en träning i mindfulness – att vara närvarande och medveten om det som sker just nu, precis så som det är. Du lär dig att möta dig själv och din kropp med acceptans och på ett icke-dömande sätt.

 

Yin Yoga schema för hösten

Mån: 10:45 – 11:45 (Emma), 17:45-18:45 (Jenny)

Ons: 9:30 – 10:40 (Jenny)

Tor: 18:30 – 19:30 (Jenny)

Fre: 9:30 – 10:30 (Emma)

Sön: 18:15 – 19:15 (Emma/Ewa)

4 fördelar med Yin Yoga

  • Släpper spänningar
  • Ökar rörligheten i din kropp
  • Skapar smidighet i din kropp
  • Ger lugn i ditt sinne

Det är vi som leder Yin Yoga klasserna

Sugen på en fri träningsmånad?

Passa då på att ta del av vårt fina Hösterbjudande!

Teckna månadsabonnemang 12 mån så bjuder vi på en fri träningsmånad! Erbjudandet gäller tom 15/10.

 

Ja tack!

Yin Yoga - wiki

Yin Yoga är en lugnare form av yoga utövande med så kallade asanas (positioner) som du håller under längre tid. För nybörjare kan positionerna hållas mellan 45 sekunder och 2 minuter. Mer erfarna utövare av yin yoga kan hålla en asana i fem minuter eller mer.